| Författare |
|
Mieke Senior Member

Registrerade sig: 18 Oktober 2004 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 104
|
| Skickat: 14 September 2005 kl 15:02 | IP Loggad
|
|
|
Någon som har mönster på Showmanship at halter och /eller trail at hand
Tänkte ställa upp med "Lillen" på Showmanship at halter i början av oktober och har inte fått tag i någon regelbok...så please...någon som har mönster att skicka mig....vore jätte tacksam
kram Mieke
__________________ Det är bättre att fråga och vara dum i fem minuter.Hellre än att aldrig fråga och vara dum hela livet...
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
horselife Senior Member

Registrerade sig: 27 November 2003 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 741
|
| Skickat: 14 September 2005 kl 21:46 | IP Loggad
|
|
|
Det finns inga färdiga mönster i regelboken på de här grenarna. Domaren ritar dom och dom sätts upp senast en timme innan klassens början.
__________________ Visa din häst lika mycket tålamod som du förväntar dig att han ska visa dig...
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Mieke Senior Member

Registrerade sig: 18 Oktober 2004 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 104
|
| Skickat: 16 September 2005 kl 10:35 | IP Loggad
|
|
|
ok....men är det någon som har tips på vad man kan träna på i trail at hand...har bro och grind.... koner i slalom bana som jag tränar honom nu...fler tips tas tacksamt imot...
kram Mieke
__________________ Det är bättre att fråga och vara dum i fem minuter.Hellre än att aldrig fråga och vara dum hela livet...
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
horselife Senior Member

|
| Skickat: 16 September 2005 kl 20:25 | IP Loggad
|
|
|
Det låter väl bra! Du kan åxå träna över bommar, sidepass över bom, vänding i en bom-fyrkant å sånt... Det brukar inte vara så avancerat.
När det gäller horsemanship att halter ska du träna på att hästen stannar korrekt, ställer upp sig korrekt, backar, vändningar på bakdelen, travar villigt och saktar av villigt... Lycka till!
__________________ Visa din häst lika mycket tålamod som du förväntar dig att han ska visa dig...
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
horselife Senior Member

|
| Skickat: 16 September 2005 kl 20:27 | IP Loggad
|
|
|
Jag menade förståss showmanship at halter....
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
soffi Senior Member

Registrerade sig: 02 Februari 2005 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 179
|
| Skickat: 06 Oktober 2005 kl 10:56 | IP Loggad
|
|
|
horselife skrev:
|
Det låter väl bra! Du kan åxå träna över bommar, sidepass över bom, vänding i en bom-fyrkant å sånt... Det brukar inte vara så avancerat.
... |
|
|
Jag som inte kan mkt om westerntävlandet, är det som det låter med "trail at hand", att det är vid handen 
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Horselife Guest Group

Registrerade sig: 01 Oktober 2003
Uppkopplingsstatus: Uppkopplad Inlägg: 1323
|
| Skickat: 06 Oktober 2005 kl 10:59 | IP Loggad
|
|
|
soffi skrev:
horselife skrev:
|
... |
|
|
Jag som inte kan mkt om westerntävlandet, är det som det låter med "trail at hand", att det är vid handen 
|
|
|
Jepp!
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Westerntjej Guest Group

|
| Skickat: 06 Oktober 2005 kl 16:07 | IP Loggad
|
|
|
E de nånn som kan ge mej tips om hur jag skå få min gamla travare att gå ner på tygeln.... försöker å försöker... eftersom jag själv är ganskla nybliven så behöver jag hjälp// tack på förhand
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
ÅsaS Groupie

Registrerade sig: 22 Mars 2005 Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad Inlägg: 77
|
| Skickat: 06 Oktober 2005 kl 16:53 | IP Loggad
|
|
|
|
Har du tillgång till nån som kan hjälpa dig när du rider? Det är svårt att beskriva hur man gör, för det kan vara olika från häst till häst.
Annars är det bara att forsätta träna, men glöm inte den väldigt viktiga eftergiften. Min travare börjar fatta vinken nu, men det har tagit sin lilla tid.
Åsa |
|
|
__________________ varje dag = en ny dag för lärdom
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |
Lineea Guest Group

|
| Skickat: 22 September 2006 kl 17:40 | IP Loggad
|
|
|
Hur ska man gå igenom en grind på Trail at Halter?? Vad finns de för andra hinder som brukar vara med på en sån bana??
Tacksam för svar! 
|
| Tillbaka till Toppen |
|
| |