Aktiva ÄmnenAktiva Ämnen  Visa Lista på alla ForummedlemmarMedlemslista AlmanackaAlmanacka  Sök i ForumetSök  HjälpHjälp
  Registrera dig härRegistrera dig här  Logga inLogga in
Allmänt / Träning
 Westernridning Diskussionsforum : Allmänt / Träning
Rubrik Ämne: "Westernridskola" Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Författare
Meddelande << Föregående Ämne | Nästa Ämne >>
NickO
Newbie
Newbie


Registrerade sig: 16 Juni 2008
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 1
Skickat: 16 Juni 2008 kl 17:58 | IP Loggad Citera NickO

Jag har länge funderat över vart intresserade som inte har egen häst och utrustning skall vända sig för att pröva på westernridning. Den "engelska" ridningen har ju hur många ridskolor som helst, där ungdomar och vuxna kan börja rida. Kommer westernridningen någonsin få den uppmärksamhet som den förtjänar om den inte görs tillgänglig för fler. Jag har en modern gård endast 15 min från Göteborgs Centrum med 40 stallplatser och ridhus samt padock och fin natur inpå knutarna med ridvägar. Jag kan tänka mig att skapa en "Ridskola" och träningscenter för westernridningen här, vi kommer att slå oss in mitt bland flertalet vanliga ridskolor detta kan bli intressant. Detta kräver både kunskap och kapital. Jag söker nu personer som har ett intresse för westernridningen och kan tänka sig gå in i detta projekt både med kunskap och kapital. Westernridningen bör engagera fler mäniskor för att få genomsl*gskraft i media mm. Detta bör göra det lättare med bidrag och sponsorer mm. i framtiden  

Kontakta mig för prospekt.

Tillbaka till Toppen Se NickO's Profil Sök efter andra inlägg av NickO
 
apolonia
Newbie
Newbie


Registrerade sig: 17 Juni 2008
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 2
Skickat: 17 Juni 2008 kl 13:32 | IP Loggad Citera apolonia

Hej!

Vill bara uppmärksamma att det redan finns en westernridskola i Göteborg. JA western i Säve.

Ha det!



__________________
AB
Tillbaka till Toppen Se apolonia's Profil Sök efter andra inlägg av apolonia
 
Annie1982
Senior Member
Senior Member
Avatar

Registrerade sig: 07 Augusti 2008
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 195
Skickat: 23 Augusti 2008 kl 21:32 | IP Loggad Citera Annie1982

Det kan aldrig finnas för många westernridskolor! Synd att det låg i götet, hade behövts i stockholm, norrort. Som det är nu finns det bara söder om stan och inte så nära heller...

__________________
skit händer
Tillbaka till Toppen Se Annie1982's Profil Sök efter andra inlägg av Annie1982
 
Impressiv Arkan
Newbie
Newbie
Avatar

Registrerade sig: 23 Oktober 2008
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 2
Skickat: 23 Oktober 2008 kl 11:48 | IP Loggad Citera Impressiv Arkan

Den ena ridskolan förtar inte den andra så ni som har förutsättningarna. Kolla av med marknads undersökningar ordentligt först är mitt tips och ja finansiärer.

Vår och såg ponny hoppning i går och det var inte ok som jag ser det. Rejält hopdragna halsar barnen låg i tyglarna hästarna var enormt spända Jag har känsliga ögonon för detta så roligt alls att se.

I western  känner jag att jag hör hemma och min pojke skulle gärna gå western ridskola om det fanns här i Norr



__________________
Bättre att Inspirera än Imponera
Tillbaka till Toppen Se Impressiv Arkan's Profil Sök efter andra inlägg av Impressiv Arkan
 
siggegbg
Newbie
Newbie
Avatar

Registrerade sig: 16 November 2008
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 2
Skickat: 16 November 2008 kl 14:50 | IP Loggad Citera siggegbg

Hej undrar bara hur det har gått för dig med din gård,och var du har den! är väldigt intreserad av detta ändamål,som jag skulle kunna va med på!
Tillbaka till Toppen Se siggegbg's Profil Sök efter andra inlägg av siggegbg
 
issi
Newbie
Newbie
Avatar

Registrerade sig: 22 Juli 2009
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 3
Skickat: 22 Juli 2009 kl 16:35 | IP Loggad Citera issi

någon som vet om det fins någon ridskola i skåne? södra skåne?

__________________
//Olivia
Tillbaka till Toppen Se issi's Profil Sök efter andra inlägg av issi Besök issi's Hemsida
 
lewellyn
Senior Member
Senior Member


Registrerade sig: 07 Augusti 2008
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 166
Skickat: 22 Juli 2009 kl 18:38 | IP Loggad Citera lewellyn

Det beror ju på vad du menar med södra skåne iofs, men det finns en i klippan hittade jag på google: http://www.western4u.se/

Sen hittade jag en till klubb (se länk i din andra tråd med) där de kanske kan hjälpa dig. http://www.wris.nu/

Om du inte hittar en ridskola som passar så finns det flera bra tränare i skåne/skånetrakterna, klubbarna brukar ha gemenesamma träningar och clinics.

Tillbaka till Toppen Se lewellyn's Profil Sök efter andra inlägg av lewellyn Besök lewellyn's Hemsida
 
NH_girl
Newbie
Newbie
Avatar

Registrerade sig: 21 Mars 2010
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 1
Skickat: 21 Mars 2010 kl 23:18 | IP Loggad Citera NH_girl

Hej!

Jag bor i Umeå, norrland, och äntigen ska det startas något som liknar e W-ridskola här i närheten, ska försöka besöka dem snart, och se hur det verkar. =) KUL! =D

Var bor du, "impressiv arkan"?

MVH /Lina



Redigerad av NH_girl den 21 Mars 2010 kl 23:18


__________________
You can create your own paradise... If you belive you can...
Tillbaka till Toppen Se NH_girl's Profil Sök efter andra inlägg av NH_girl
 
Tess
Newbie
Newbie


Registrerade sig: 27 Juli 2010
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 1
Skickat: 27 Juli 2010 kl 05:30 | IP Loggad Citera Tess

NickO skrev:

Jag har länge funderat över vart intresserade som inte har egen häst och utrustning skall vända sig för att pröva på westernridning. Den "engelska" ridningen har ju hur många ridskolor som helst, där ungdomar och vuxna kan börja rida. Kommer westernridningen någonsin få den uppmärksamhet som den förtjänar om den inte görs tillgänglig för fler. Jag har en modern gård endast 15 min från Göteborgs Centrum med 40 stallplatser och ridhus samt padock och fin natur inpå knutarna med ridvägar. Jag kan tänka mig att skapa en "Ridskola" och träningscenter för westernridningen här, vi kommer att slå oss in mitt bland flertalet vanliga ridskolor detta kan bli intressant. Detta kräver både kunskap och kapital. Jag söker nu personer som har ett intresse för westernridningen och kan tänka sig gå in i detta projekt både med kunskap och kapital. Westernridningen bör engagera fler mäniskor för att få genomsl*gskraft i media mm. Detta bör göra det lättare med bidrag och sponsorer mm. i framtiden  

Kontakta mig för prospekt.

Hej!

Jag tycker att det låter som en utmärkt idé, det behövs lite större utbud i Göteborg. Hur har det gått för dig?

Skulle eventuellt vara intresserad av att rida hos dig ifall du har kommit igång med ridskolan!

/Tess

Tillbaka till Toppen Se Tess's Profil Sök efter andra inlägg av Tess
 
ennovy
Newbie
Newbie


Registrerade sig: 09 September 2010
Land: Sweden
Uppkopplingsstatus: Frånkopplad
Inlägg: 1
Skickat: 09 September 2010 kl 14:01 | IP Loggad Citera ennovy

 Hej nicko  var ligger din gård och hur går det med dina planer får du några napp jag har tankar på att köpa häst och börja rida western. Det syns fantastiskt sätt att umgås med hästen på. Mvh ennovy

Tillbaka till Toppen Se ennovy's Profil Sök efter andra inlägg av ennovy
 

Om du vill skicka ett svarsinlägg i detta ämne måste du först logga in
Om du inte redan är registrerad måste du först registrera

  Skicka SvarsinläggStarta Nytt Ämne
Utskriftsvänlig version Utskriftsvänlig version

Forumhopp
Du kan inte skicka nya ämnen i detta forum
Du kan inte svara på ämnen i detta forum
Du kan inte radera dina inlägg i detta forum
Du kan inte redigera dina inlägg i detta forum
Du kan inte skapa omröstningar i detta forum
Du kan rösta i omröstningar i detta forum

Powered by Web Wiz Forums version 7.9
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide

Denna sida genererades på 0,3281 sekunder.